Slide toggle

OphalenInDeWinkel.NL

OphalenInDeWinkel.NL is een initiatief om de lokale winkeliers in deze moeilijke tijden te steunen en het mogelijk te maken om zonder extra kosten een Click&Collect oplossing voor hun klanten aan te kunnen bieden.

Daarom is OphalenInDeWinkel.NL volledig gratis voor de winkelier. Hiermee zijn wij heel transparant. Om de kosten van het portal tegemoet te komen rekenen wij een vaste 25ct fee voor de administratiekosten per gekocht product. Deze administratiekosten zijn al verwerkt in de prijs die getoond wordt. Wij gunnen graag meer omzet aan de lokale winkels. Jij toch ook?

Steun je lievelingswinkel door je bestelling hier te plaatsen!

Ondersteuning nodig?

Ma - vr: 10:00 - 17:30 Nevelgaarde 8, 3436ZZ Nieuwegein support@ophalenindewinkel.nl

Click&Collect

Regels voor bestellen en afhalen

Veilig afhalen: tijd afspreken en afstand houden

Bestellen en afhalen vindt plaats onder strikte voorwaarden. Zo wordt altijd 1,5 meter afstand gehouden onderling. Er wordt vooraf een afspraak gemaakt over het tijdstip van het afhalen van de bestelling. Zo voorkomt u drukte aan de deur.

Handhaving bij bestellen en afhalen

Met de detailhandel zijn goede afspraken gemaakt over (hygiëne)maatregelen in en om de winkel. Ondernemers zijn zelf verantwoordelijk voor de handhaving hiervan. Uiteindelijk kan publieke handhaving (boa’s) optreden als maatregelen niet worden nageleefd. Dit is afhankelijk van de gemeente zelf.

Thuis bestellen, na 4 uur afhalen

Een bestelling moet minimaal 4 uur voor het afhalen gedaan worden. Klanten kunnen dus niet voor de deur van de winkel iets bestellen en gelijk meenemen.

Niet direct ruilen

Direct ter plekke ruilen van  afgehaalde producten is niet toegestaan. Passen gebeurt thuis en ruilen kan volgens de voorwaarden van de winkelier per post.

Retourneren (terugbrengen) kan niet

Retour brengen naar de winkel is niet mogelijk. Als u een product heeft besteld en afgehaald en u wilt het retourneren, dan kan dat. U heeft wettelijk een bedenktijd van 14 dagen om het per post terug te sturen en geld terug te krijgen.  De winkelier geeft aan hoe retourneren mogelijk is. 

Ook voor overdekte winkelcentra

Bestelde producten worden alleen aan de deur van de winkel afgehaald. Dit kunnen ook winkels zijn in een winkelcentrum.

Praktische informatie over het afhalen

De manier van bevestigen van de bestelling is vormvrij en bepaalt de winkelier. Dat kan een sms zijn, mailtje of iets anders zijn. U krijgt in ieder geval te horen op welk moment u de bestelling kunt afhalen en waar u verder rekening mee moet houden.

Postpakket en reparatie/onderhoud

Voor reparatie/onderhoud en voor het brengen en halen van postpakketten mag je de winkel binnen, zoals dat tot nu toe al ging. Als er een combinatie is van postpakketten/reparatie en onderhoud én het afhalen van gekochte spullen, dan geldt dat de gekochte spullen buiten bij de deur worden afgehaald. Afgifte van bestelde producten vindt aan de deur plaats en de andere service mag binnen.

Bestelde producten en reparaties/onderhoud

Heb je producten besteld en wil je tegelijkertijd bij diezelfde winkel andere spullen voor reparatie en onderhoud brengen of halen , dan gelden de volgende regels: Tussen het (online) bestellen van producten en het afhalen moet een dagdeel van vier uur zitten. Deze producten worden buiten aan de deur afgehaald. Het is dus niet mogelijk om in de winkel deze producten te kopen of af te halen. De spullen voor reparatie en onderhoud mogen wel in de winkel worden gebracht en afgehaald. Het advies aan winkeliers is om alles zoveel mogelijk aan de deur te regelen. Als dat voor reparaties en onderhoud echt niet mogelijk is, moet hiervoor in de winkel een duidelijke looproute zijn.

Bestelde producten en postpakketten

Heb je producten besteld en wil je tegelijkertijd bij diezelfde winkel een postpakket brengen of halen, dan gelden de volgende regels: Tussen het (online) bestellen van producten en het afhalen moet een dagdeel van vier uur zitten. Deze producten worden buiten aan de deur afgehaald. Het is dus niet mogelijk in de winkel deze producten te kopen of af te halen. De postpakketten mogen wel in de winkel worden gebracht en afgehaald. Het advies aan winkeliers is om alles zoveel mogelijk aan de deur te regelen. Als dat voor postpakketservice echt niet mogelijk is, moet hiervoor in de winkel een duidelijke looproute zijn.

Ook voor contactberoepen 

Als de winkelier een locatie met een winkelfunctie heeft, is het toegestaan om producten volgens bestellen en afhalen te verkopen. Dit geldt ook voor contactberoepen als een kappers of schoonheidsspecialisten. Zij mogen onder deze voorwaarden producten verkopen. Het uitoefenen van het contactberoep is nog steeds niet toegestaan.

Ook voor bouwmarkten en groothandels

Bouwmarkten worden gelijk gesteld aan andere niet-essentiële winkels. Er wordt dus een dagdeel van minimaal 4 uur aangehouden tussen het bestellen en het afhalen van uw bestelling. De uitzondering die al geldt voor groothandels (business-to-business) blijft bestaan. Dus in geval van spoedreparaties kunnen zelfstandig ondernemers, zoals bouwvakkers en loodgieters terecht bij bouwmarkten.

Warenmarkten

Een warenmarkt is iets anders dan een winkel of locatie met winkelfunctie. Er verandert niets voor warenmarkten, ze blijven open voor levensmiddelen en niet voor bestellen en afhalen van andere producten.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/winkels-en-contactberoepen/winkelen-en-boodschappen-doen